۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۱۸۷۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مدیریت‌ها در کشور کارساز نیست| دولت جلوی گرانی ها را بگیرد

مدیریت‌ها در کشور کارساز نیست| دولت جلوی گرانی ها را بگیرد
امام جمعه بیرجند با بیان این که مسؤولان اقدام و عمل ندارند، گفت: مدیریت‌ها باید در کشور کارساز باشد که متاسفانه این گونه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با تشکل‌ها و نظام‌های صنفی بخش کشاورزی استان اظهار داشت: مسأله کشاورزی ستون فقرات هر کشوری است و در سال‌های اخیر توسعه و رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی قابل انکار نیست، گفت: ابتدا روزی مردم در دست خدا قرار دارد و سپس این روزی در دستان کشاورز است چرا که خداوند متعال کشاورزان را ابزار قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث مدیریت‌های کشور نواقصی وجود دارد که باید جبران شود، افزود: کشاورزان سالیان زیادی زحمت می‌کشند و با تلاش محصولی را تولید می‌کنند اما بعد از این همه زحمت، جنس و محصول بر روی دست کشاورز می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: دود این همه نا به سامانی ابتدا به چشم کشاورز می‌رود که جنس روی دست آن مانده و بعد از کم شدن تولید نیز دود به چشم مردم و جامعه می‌رود  چرا که نمی‌توانند کالای روزمره خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه دلالان محصول کشاورز را می‌گیرند و وارد بازار می‌کنند و چند برابر کشاورزان سود می‌کنند، ادامه داد: مدیران چه طرحی دادند که سود جنس و محصول تولید شده به جیب خود کشاورزان برود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چه نوع طرحی وجود دارد که محصول کشاورزان به صورت تضمین شده خریداری شود و بازار را برای آن‌ها فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نه دلالان سوءاستفاده کنند، نه حق کشاورز ضایع شود و نه کالای مورد نیاز به جیب مردم آسیب برساند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسؤولان وقتی با مردم صحبت می‌کنند یا پیام می‌دهد قابل اعتماد نیستند و این برای کشور خوب نیست چرا که مسؤولان اقدام و عمل ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از دو هفته گذشته قیمت مرغ منجمد در کشور روز به روز گران می‌شود و امروز حتی به 14 هزار تومان رسیده در حالی که یکی از مسؤولان جهاد کشاورزی گفته بود قیمت مرغ نرمال خواهد شد! و در ادامه بیان می‌کنند این افزایش قیمت به دلیل گرانی گوشت قرمز است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: آقای مسؤولی که این حرف را می‌زند باید بداند قیمت گوشت قرمز هم بر عهده شما است نه شخص دیگری؛ بنابراین نرخ‌ها به گونه‌ای باشند که مردم اعتماد کنند.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی امروز قابل قیاس با بخش کشاورزی قبل از انقلاب نیست و مدیریت‌ها باید کارساز باشد که متاسفانه مدیریت امروز در کشور کارساز نیست./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات